Diagnostyka i badania na boreliozę

Informacje o badaniu

Badania na boreliozę – informacje

Objawami ukąszenia kleszcza jest podrażnienie, ślad, rumień w miejscu ukąszenia. Jeżeli dodatkowo pojawią się bóle mięśniowo-stawowe, gorączka, ból głowy i osłabienie, a czasami też tzw. rumień wędrujący, skonsultuj się z lekarzem. Nie lekceważ tych objawów, ponieważ mogą świadczyć o chorobie odkleszczowej. Umów się na badania na boreliozę, aby uniknąć groźnych dla Twojego zdrowia lub życia powikłań.

Badania na boreliozę – kiedy warto wykonać?

Borelioza to choroba trudna w diagnozowaniu i leczeniu. Jej podstawowym objawem jest rumień wędrujący, najczęściej występujący w miejscu ukąszenia kleszcza. Zmiana na skórze nie pojawia się jednak w 100% przypadków. Gdy nie zostaje zauważona, borelioza może przybrać bardzo niebezpieczny dla naszego zdrowia przebieg, atakując mięśnie i stawy, wpływając na układ sercowo-naczyniowy oraz system nerwowy.

Aby uniknąć niebezpiecznych powikłań po ukąszeniu kleszcza, badania na boreliozę powinny zostać wykonane jak najwcześniej. W tym celu trzeba zwrócić szczególną uwagę na charakterystyczne dla tej choroby objawy. Zaliczamy do nich:

• rumień wędrujący,
  • bóle mięśniowo-stawowe,
  • bóle głowy,
  • gorączkę,
  • osłabienie,
  • dolegliwości układu nerwowego,
  • dolegliwości kardiologiczne.

Diagnostyka boreliozy

Szybka i prawidłowa diagnostyka boreliozy umożliwia wprowadzenie skutecznej antybiotykoterapii.  Gdy choroba znajduje się w fazie rozsianej lub przewlekłej, jej rozpoznanie może być utrudnione. Największe trudności diagnostyczne dotyczą pacjentów z przewlekłymi objawami boreliozy, zauważalnymi dopiero po kilku latach od zakażenia.

Rumień wędrujący najczęściej świadczy o tym, że mamy do czynienia z chorobą, jaką jest borelioza. Badania serologiczne w tej sytuacji nie są konieczne i konsultacja z lekarzem powinna wystarczyć, aby wdrożyć odpowiedni plan leczenia. Jeśli na skórze nie stwierdzono obecności rumienia, diagnostyka boreliozy opiera się na podstawie:

• wywiadu z lekarzem,
  • objawów klinicznych,
  • testów serologicznych o charakterze dwustopniowym.

Badania na boreliozę w OMNI Clinic Wrocław

W Centrum Medycznym OMNI Clinic we Wrocławiu przeprowadzamy kompleksowe badania na boreliozę. Wykonujemy test serologiczny ELISA, który wykrywa przeciwciała IgG oraz IgM. Przeciwciała IgG można zidentyfikować po upływie 6-8 tygodniu od momentu zakażenia, a ich poziom utrzymuje się we krwi pacjenta jeszcze przez wiele lat, mimo wprowadzenia antybiotykoterapii.

Diagnostyka boreliozy w przypadku przeciwciał igM jest możliwa w ciągu 4-6 tygodni od zakażenia, ale po 4-6 miesiącach skuteczność badania maleje. Test serologiczny ELISA nie zawsze pozwala stwierdzić chorobę, jaką jest borelioza. Badania mogą dać wynik fałszywie dodatni i wtedy zachodzi konieczność zastosowania metody Western Blot o wysokiej swoistości.

Pamiętaj, że serologiczne badania na boreliozę mają sens tylko wtedy, gdy u pacjenta występują również objawy kliniczne. Dodatni wynik testu bez pojawienia się charakterystycznych symptomów nie może świadczyć o obecności choroby.

Badania na boreliozę dla pacjentów OMNI Clinic Wrocław wykonywane są m.in. w Centrum Medycznym WIELKOSZYŃSKI, które specjalizuje się w diagnostyce laboratoryjnej boreliozy i innych chorób odkleszczowych. Wielkoszyńscy dysponują nowoczesnym sprzętem laboratoryjnym i korzystają z odczynników renomowanych producentów, wybranych na podstawie długoletnich badań naukowych.

OMNI Clinic (Wrocław) zajmuje się diagnostyką oraz leczeniem choroby, jaką jest borelioza. Badania serologiczne wykonujemy z wysoką dokładnością i w pełni bezpiecznie dla zdrowia pacjenta. Jeśli podejrzewasz u siebie boreliozę, odwiedź naszą klinikę już dziś – gwarantujemy wiarygodność wyników!

Personel wykonujący badania
Sorry, No posts.

Magda G
22/04/2022
Wizyta przebiegła w bardzo sympatycznej atmosferze. Pan doktor wykazał profesjonalne zainteresowanie pacjentem, udzielił szczegółowych wyjaśnień, zlecił dodatkowe badania. Polecam
piter piterowski
11/04/2022
Polecam to miejsce... Miałem przeprowadzoną kolonoskopię u Pana Jarychy. Wszystko na na najwyższym poziomie. Bardzo miły Dr. I asystentka również. Z całego serca polecam
Urszula Zajac
01/04/2022
Byłam pierwszy raz w OMNI Clinic. Zadzwoniłam i udali się nawet wyjątkowo tego samego dnia umówić na wizytę u kardiologa. Jestem pod wrażeniem odbytej wizyty u Pani Dr Joanny Bugały. Pani dr bardzo dokładnie wypytała mnie o objawy i inne choroby towarzyszące, wykonując odpowiednie badania i poświęcając dużo czasu. W moim przypadku podjęła decyzję o skierowanie mnie na SOR, celem wykluczenia istotnych chorób, za co szczególnie Pani Dr dziękuję. Czułam się bardzo dobrze zaopiekowana i jestem z tego powodu bardzo wdzięczna. Na pewno wrócę ponownie do Pani Dr po wykonaniu niezbędnych badań. Ze wszech miar polecam.
Anna Gajewska-Gierko
01/04/2022
Czysto, obsługa bardzo mila i pomocna . Polecam
Andrzej Stan
31/03/2022
Pan doktor po dokładnym zbadaniu omówił sposób leczenia.Wszystko w miłej atmosferze,rzeczowo i profesjonalnie.Polecam.