Poradnia reumatologiczna

Reumatologia to specjalizacja dziedzina medycyny zajmująca się schorzeniami reumatycznymi (metabolicznymi, zapalnymi, zwyrodnieniowymi) kości, stawów (układu kostno-stawowego), a także ogólnoustrojowymi stanami zapalnymi tkanki łącznej (kolagenozy), ich rozpoznawaniem, leczeniem oraz zapobieganiem.

Choroby reumatyczne rozwijają się podstępnie lub bardzo szybko. Niektóre z nich, jak np. reumatoidalne zapalenie stawów (RZS), zesztywniające zapalenie stawów kręgosłupa (ZZSK), toczeń rumieniowaty układowy (TRU) czy zapalenie wielomięśniowe mogą prowadzić do poważnych powikłań nie tylko ze strony układu ruchu, ale również narządów wewnętrznych (płuc, serca, nerek). Ważny jest czas, trafnie postawione rozpoznanie i szybkie podjęcie właściwego leczenia. Dzięki szybko wdrożonemu, prawidłowemu leczeniu można uzyskać ustąpienie objawów chorób i odzyskać radość życia.

Wizyta u reumatologa w OMNI Clinic Wrocław jest wskazana u pacjentów, którzy zauważą u siebie następujące, niepokojące objawy:

• ból stawów, mięśni, kości,
  • dolegliwości ze strony jamy brzusznej, których nie da się wyjaśnić dysfunkcją żołądka, jelit czy innych narządów,
  • pojawienie się obrzęku stawów, czasem z towarzyszącym bólem i/lub ograniczoną ruchomością,
  • kręgosłup staje się coraz mniej giętki i elastyczny, mamy trudności ze schylaniem się,
  • odczuwanie po przebudzeniu sztywność stawów, które często są dodatkowo zaczerwienione,
  • kłopotów z utrzymaniem przedmiotów w palcach.

W naszej poradni reumatologicznej specjaliści dobierają rodzaj leczenia odpowiednio do rodzaju oraz stopnia zaawansowania dolegliwości związanych ze schorzeniami reumatologicznymi..

Specjalistyczna poradnia reumatologiczna w OMNI Clinic to przyjazne miejsce, gdzie możesz umówić się na wizytę u doświadczonego specjalisty w dogodnym dla Ciebie terminie: sprawnie i bez kolejek!

• ból biodra
  • RZS – reumatoidalne zapalenie stawów
  • dna moczanowa
  • rwa kulszowa