Rehabilitacja po przebyciu COVID-19 i profilaktyka powikłań

Oceń
Informacje o badaniu

Pomagamy w szybszym odzyskaniu sprawności po COVID-19

To, jak organizm zareaguje na zakażenie koronawirusem SARS-CoV-2, jest kwestią indywidualną. Niezależnie jednak od tego, czy dana osoba przeszła COVID-19 bezobjawowo, w sposób umiarkowany, czy też wymagała hospitalizacji, skutki choroby mogą dać o sobie znać po czasie. Coraz więcej osób wymaga wsparcia specjalistów, aby powrócić do sprawności sprzed infekcji. Wielu pacjentów zgłasza także, że pojawiły się u nich powikłania po koronawirusie. W takich przypadkach zalecanym rozwiązaniem jest rehabilitacja po COVID-19. Zapraszamy Państwa na wizytę do naszej placówki OMNI Clinic (Wrocław, ul. Legnicka 56), gdzie zespół doświadczonych specjalistów zapewni kompleksową opiekę i pomoże wrócić do sprawności fizyczno-psychicznej.

Rehabilitacja po COVID-19 – kiedy warto się na nią zdecydować?

Ostry przebieg zakażenia koronawirusem zwykle wiąże się z koniecznością hospitalizacji i spędzenia w łóżku wielu dni. Obok problemów krążeniowo-oddechowych pacjent ma coraz gorszą sprawność fizyczną. Bóle mięśni, stawów, ograniczony zakres ruchów – to tylko niektóre z możliwych dolegliwości towarzyszących chorobie. Mimo otrzymania negatywnego wyniku testu na COVID-19 i powrotu do domu, pacjent wciąż skarży się na gorszą kondycję fizyczną, duszności, zburzenia rytmu serca. Bardzo często dochodzą do tego problemy natury psychicznej, w tym nasilające się lęki, depresja. Wielu pacjentów ma kłopoty z koncentracją czy pamięcią.

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) wydała specjalną broszurę informacyjną z zaleceniami domowej rehabilitacji, jednak to rozwiązanie nie zawsze przynosi zadowalające efekty, a pacjent musi zdecydować się na współpracę z lekarzami. Rehabilitacja po COVID-19, przeprowadzona pod okiem specjalistów, to kilkuetapowy proces, podczas którego pacjent stopniowo dochodzi do sprawności fizycznej i psychicznej sprzed choroby. Ostatnie miesiące pokazały, że koronawirus SARS-CoV-2 może powodować groźne, wielonarządowe powikłania. Osłabiony organizm nie ma siły się bronić, a nowe dolegliwości okazują się być efektem przebytej choroby. Profilaktyka po COVID-19 ma na celu zapobiec pojawieniu się powikłań, a podjęcie odpowiednich działań, terapii wraz z edukacją zdrowotną, pozwalają pacjentowi cieszyć się dobrą kondycją psychiczno-fizyczną.

Opieka medyczna dla osób po przejściu COVID-19 – zapraszamy do OMNI Clinic we Wrocławiu!

OMNI Clinic w mieście Wrocław to placówka, w której zadbają Państwo o swoje zdrowie w sposób kompleksowy.  Wykwalifikowany personel i doświadczeni specjaliści to gwarancja dobrze opracowanego planu powrotu do zdrowia w komfortowych warunkach. Rehabilitacja po COVID-19 – zarówno dobór badań, zabiegów, jak i intensywność terapii – jest indywidualnie dopasowywana do pacjenta i jego stanu zdrowia. Nad całym procesem czuwają współpracujący ze sobą lekarze z różnych gałęzi medycyny. W zależności od kondycji pacjenta konieczna jest opieka nie tylko pulmonologa i kardiologa, ale i fizjoterapeuty, psychologa czy neurologa.

Rehabilitacja i profilaktyka po COVID-19 mają na celu poprawę wydolności oddechowej pacjenta, jego ogólnej sprawności fizycznej oraz kondycji psychicznej. W tym celu przeprowadzane są m.in. ćwiczenia oddechowe, ćwiczenia efektywnego kaszlu, ćwiczenia fizyczne,  ćwiczenia pamięci czy też nauka technik relaksacyjnych. Proces powrotu do zdrowia może trwać kilka tygodni lub dłużej, w zależności od postępów pacjenta. Podczas terapii pacjent musi ściśle współpracować z lekarzami – intensywność i częstotliwość zabiegów lub ćwiczeń może być stopniowo zwiększana. Wszystko po to, aby rehabilitacja po COVID-19 przyniosła jak najlepsze efekty.

Przed rozpoczęciem leczenia i zabiegów badany jest obecny stan zdrowia pacjenta, lekarze zapoznają się także z historią przebiegu zakażenia koronawirusem oraz ewentualnymi chorobami współistniejącymi i sposobami ich leczenia.

Nie mogą Państwo wrócić do sprawności fizycznej sprzed zakażenia COVID-19? Duszności i gorsza koordynacja ruchowa utrudniają Państwu codzienne funkcjonowanie? A może chcieliby Państwo nauczyć się technik poprawnego oddychania, aby zapobiec ewentualnym powikłaniom po chorobie? Czekamy na Państwa w OMNI Clinic we Wrocławiu. Z pomocą naszych specjalistów rehabilitacja i profilaktyka po COVID-19 przebiegają sprawne, a pacjenci mogą powrócić do ulubionych aktywności sprzed choroby.

Personel wykonujący badania
Sorry, No posts.