Biopsja tarczycy

Informacje o badaniu

Informacje o biopsji tarczycy

Uprzejmie informujemy, że we wrocławskim Centrum Medycznym OMNI Clinic istnieje możliwość skorzystania z badania znanego, jako biopsja tarczycy. To zabieg polegający na pobraniu próbek tkanek tarczycy przez lekarza pod kontrolą USG, celem poddania ich dalszym oględzinom w badaniu mikroskopowym. W klinice w mieście Wrocław wykonujemy biopsję dokładnie, szybko i fachowo – z indywidualnym podejściem do pacjenta w przyjaznej atmosferze pełnej zrozumienia i empatii.

Przed wykonaniem biopsji

Każda osoba, która zgłosi się do nas na biopsję tarczycy – musi poznać kilka istotnych informacji, które wiążą się z prawidłowym wykonaniem procedury zabiegowej. Biopsja tarczycy zaczyna się od formalności. Przed wykonaniem zabiegu, pacjent wypełnia i podpisuje formularz świadomej zgody na badanie tarczycy za pomocą biopsji. Lekarz zapoznaje się z dostarczoną przez pacjenta dokumentacją medyczną oraz weryfikuje, czy badanie może być przeprowadzone. W przypadku pozytywnej weryfikacji i wydania zgody – można przejść do praktycznej części badania.

Przebieg zabiegu biopsji tarczycy we Wrocławiu

Wszystkie osoby zainteresowane biopsją tarczycy w OMNI Clinic zachęcamy do szczegółowego zapoznania się z poniższym opisem procedury, który dokładnie wyjaśnia na czym takiego rodzaju badanie polega. Pomoże to w zwiększeniu świadomości oraz zmniejszenie stresu przed badaniem.
Pobranie próbek odbywa się za pomocą bardzo cienkich igieł. Biopsja jest badaniem inwazyjnym, ponieważ dochodzi do przerwania ciągłości tkanek, jednak w trakcie nie stosuje się znieczulenia miejscowego, gdyż poziom bólu w trakcie zabiegu jest znacznie mniejszy niż przy standardowym pobieraniu krwi. Wykonując to badanie w naszym Centrum Medycznym w mieście Wrocław – jest się w dobrych rękach i pod czujnym okiem wykwalifikowanych fachowców.

Dlaczego biopsja tarczycy w OMNI Clinic?

Biopsja tarczycy w naszym wrocławskim Centrum Medycznym to badanie, które wykonuje specjalista chirurg. Z pomocą aparatu USG odnajduje on niepokojącą zmianę w tarczycy i wkłuwając się igłą pobiera materiał do badania. Pobrany materiał zabezpieczany jest na specjalnych szkiełkach, utrwalany specjalnym preparatem oraz kodowany danymi pacjenta. Po zakończeniu biopsji pacjentowi zakładany jest niewielki opatrunek w miejsce wbicia igły.

Jak długo należy czekać na wyniki z biopsji tarczycy wykonanej u nas?

Staramy się, aby biopsja tarczycy była wykonana jak najszybciej, ale równocześnie dokładnie i kompleksowo. Pozyskana próbka tkanki tarczycy zostaje utrwalona na szkiełkach mikroskopowych i przekazana do specjalistycznej pracowni histopatologicznej, gdzie specjaliści patomorfolodzy oceniają pobrany wycinek. Czas oczekiwania na wyniki badania biopsji tarczycy w naszym centrum wynosi od trzech do czterech tygodni. Pacjent informowany jest telefonicznie o możliwości odbioru swojego wyniku.

Przygotowanie do biopsji tarczycy

Kolejną zaletą tego, że wykonuje się ten zabieg u nas – jest maksymalne ułatwienie całej procedury. Badanie biopsji tarczycy nie wymaga specjalnych przygotowań ze strony pacjenta. Pacjent powinien mieć ze sobą dokumentację medyczną (między innymi USG tarczycy) oraz poinformować lekarza prowadzącego o obecnie przyjmowanych lekach (przeciwwskazaniem do biopsji może być stosowanie leków przeciwzakrzepowych), a także o ewentualnych problemach z krzepnięciem krwi.

Przeciwwskazania do wykonania biopsji

Przy wszystkich zaletach, jakie niesie biopsja tarczycy – a zwłaszcza ta wykonana pod okiem doświadczonych specjalistów z Centrum Medycznego OMNI Clinic, trzeba pamiętać, że jak każde inne badanie, niesie ze sobą niewielkie ryzyko ewentualnych powikłań. Generalnie biopsja jest uważana za zabieg bezpieczny, choć jak w każdym badaniu występuje ryzyko powikłań. W miejscu wkłucia może pojawić się krwiak lub zasinienie. Możliwy jest też obrzęk lub ból szyi. Objawy te jednak nie są dolegliwe, szybko ustępują i nie stanowią żadnego zagrożenia dla zdrowia czy życia pacjenta. W przypadku nieustąpienia objawów wskazana jest konsultacja kontrolna. W razie dodatkowych pytań, zachęcamy do kontaktu.

Biopsja tarczycy – Cennik

BIOPSJA TARCZYCY 250 zł

Personel wykonujący badania

Teleporady: nie

Dodatkowe informacje: wykonuje USG tarczycy, jamy brzusznej i USG tętnic szyjnych w trakcie konsultacji lekarskiej

Konsultacja chirurgiczna

Konsultacja chirurgiczna z badaniem USG

USG jamy brzusznej

USG tarczycy

USG tętnic szyjnych

Biopsja cienkoigłowa tarczycy

Magda G
22/04/2022
Wizyta przebiegła w bardzo sympatycznej atmosferze. Pan doktor wykazał profesjonalne zainteresowanie pacjentem, udzielił szczegółowych wyjaśnień, zlecił dodatkowe badania. Polecam
piter piterowski
11/04/2022
Polecam to miejsce... Miałem przeprowadzoną kolonoskopię u Pana Jarychy. Wszystko na na najwyższym poziomie. Bardzo miły Dr. I asystentka również. Z całego serca polecam
Urszula Zajac
01/04/2022
Byłam pierwszy raz w OMNI Clinic. Zadzwoniłam i udali się nawet wyjątkowo tego samego dnia umówić na wizytę u kardiologa. Jestem pod wrażeniem odbytej wizyty u Pani Dr Joanny Bugały. Pani dr bardzo dokładnie wypytała mnie o objawy i inne choroby towarzyszące, wykonując odpowiednie badania i poświęcając dużo czasu. W moim przypadku podjęła decyzję o skierowanie mnie na SOR, celem wykluczenia istotnych chorób, za co szczególnie Pani Dr dziękuję. Czułam się bardzo dobrze zaopiekowana i jestem z tego powodu bardzo wdzięczna. Na pewno wrócę ponownie do Pani Dr po wykonaniu niezbędnych badań. Ze wszech miar polecam.
Anna Gajewska-Gierko
01/04/2022
Czysto, obsługa bardzo mila i pomocna . Polecam
Andrzej Stan
31/03/2022
Pan doktor po dokładnym zbadaniu omówił sposób leczenia.Wszystko w miłej atmosferze,rzeczowo i profesjonalnie.Polecam.