Google Maps

Strona główna » Pozostałe usługi » PHmetria przełykowa z impedancją (24 godzinna)

PHmetria przełykowa z impedancją (24 godzinna)

Informacje o badaniu

24-godzinna pHmetria przełykowa z impedancją to badanie wykorzystywane w diagnostyce schorzeń górnego odcinka przewodu pokarmowego, które pozwala rozpoznać chorobę refluksową przełyku (zarówno przy refluksie kwaśnym, jak i niekwaśnym), zwłaszcza wówczas, gdy nie ma zmian zapalnych w przełyku w gastroskopii.

Dzięki badaniu można również ustalić rozpoznanie choroby refluksowej w przypadku objawów nietypowych, pozaprzełykowych, opisywanych najczęściej w konsultacji laryngologicznej (np. chrypka, kaszel, zapalenie krtani), ocenić skuteczność stosowanych leków przeciwrefluksowych, wykluczyć refluks przy objawach wcześniej sugerujących to schorzenie (wówczas można rozpoznać nadwrażliwość przełyku na kwas lub zgagę czynnościową), czy w przypadkach braku poprawy po dotychczasowym leczeniu (jako badanie uzupełniające) – ustalić wskazania do zabiegu operacyjnego.

Badanie jest niebolesne, wykonuje się je przy pomocy bardzo cienkiej (ok. 1 mm grubości) sondy, którą wprowadza się przez nos do przełyku po miejscowym znieczuleniu żelem.

Sonda jest pozostawiona w takiej pozycji przez 24 godziny. Pacjent otrzymuje również odpowiednie urządzenie rejestrujące oraz dzienniczek, w których zaznacza wykonywane czynności lub objawy np.: spożywanie posiłku, leżenie, zgagę, pieczenie, czkawkę, kaszel itd. Dzięki temu lekarz opisujący badanie może ocenić obiektywnie, czy występuje u pacjenta refluks, a jeśli tak, to jakiego jest rodzaju i nasilenia oraz czy objawy podawane przez pacjenta korelują z nasileniem tego refluksu. To zaś umożliwia podjęcie optymalnego dla danego pacjenta leczenia.

Pacjent przed badaniem powinien być na czczo (tzn. bez jedzenia i picia przez co najmniej 6 godzin), natomiast w czasie badania można normalnie spożywać posiłki i płyny pod warunkiem zapisania ich w dzienniczku obserwacji.

Przeważnie na 10-14 dni przed pHmetrią należy odstawić leki hamujące wydzielanie soku żołądkowego, takie jak inhibitory pompy protonowej (pantoprazol, omeprazol, esomeprazol itp. czy H2blokery (ranitydyna, famotydyna), jednak należy to indywidualnie ustalić z lekarzem – być może chce on wykonać badanie w celu oceny skuteczności leczenia – wtedy leków się nie odstawia.

Badanie opisywane jest do 14 dni od wykonania.

Personel wykonujący badania

Dodatkowe informacje: konsultuje pacjentów w poradni, opisuje testy wodorowe oraz wodorowo-metanowe w pracowni testów oddechowych oraz wykonuje badanie FibroScan

Konsultacja gastroenterologiczna

Konsultacja hepatologiczna

Test wodorowy

Test wodorowo-metanowy

Fibroscan

Ph-metria 24h z impedancją

Magda G
22/04/2022
Wizyta przebiegła w bardzo sympatycznej atmosferze. Pan doktor wykazał profesjonalne zainteresowanie pacjentem, udzielił szczegółowych wyjaśnień, zlecił dodatkowe badania. Polecam
piter piterowski
11/04/2022
Polecam to miejsce... Miałem przeprowadzoną kolonoskopię u Pana Jarychy. Wszystko na na najwyższym poziomie. Bardzo miły Dr. I asystentka również. Z całego serca polecam
Urszula Zajac
01/04/2022
Byłam pierwszy raz w OMNI Clinic. Zadzwoniłam i udali się nawet wyjątkowo tego samego dnia umówić na wizytę u kardiologa. Jestem pod wrażeniem odbytej wizyty u Pani Dr Joanny Bugały. Pani dr bardzo dokładnie wypytała mnie o objawy i inne choroby towarzyszące, wykonując odpowiednie badania i poświęcając dużo czasu. W moim przypadku podjęła decyzję o skierowanie mnie na SOR, celem wykluczenia istotnych chorób, za co szczególnie Pani Dr dziękuję. Czułam się bardzo dobrze zaopiekowana i jestem z tego powodu bardzo wdzięczna. Na pewno wrócę ponownie do Pani Dr po wykonaniu niezbędnych badań. Ze wszech miar polecam.
Anna Gajewska-Gierko
01/04/2022
Czysto, obsługa bardzo mila i pomocna . Polecam
Andrzej Stan
31/03/2022
Pan doktor po dokładnym zbadaniu omówił sposób leczenia.Wszystko w miłej atmosferze,rzeczowo i profesjonalnie.Polecam.