Elektrokardiografia - Badanie EKG Wrocław

4.8/5 - (29 votes)
Informacje o badaniu

Informacje o badaniu EKG

Badanie EKG umożliwia wykrycie nieprawidłowości rytmu serca zagrażające Twojemu zdrowiu lub życiu. Warto je wykonywać regularnie, również w celach prewencyjnych. Okresowe badania zapobiegają ryzyku rozwoju chorób oraz pozwalają na wczesne wykrycie ich we wczesnej fazie rozwoju.

Badanie EKG – wskazania

Mimo że badanie EKG ma na celu diagnostykę chorób serca, każdy zdrowy człowiek po 40 roku życia powinien je regularnie wykonywać w ramach profilaktyki. Umożliwi to wykrycie niepokojących zmian w układzie krążenia, mogących przebiegać bezobjawowo. Badanie EKG konieczne jest także w sytuacji występowania:

• Zdiagnozowanej choroby układu krążenia: miażdżycy, zaburzeń rytmu serca, choroby niedokrwiennej serca, wrodzonych lub nabytych wad serca, zapalenia mięśnia sercowego lub osierdzia;
  • Ryzyka chorób serca: choroby serca w rodzinie lub choroby towarzyszące, mogące przyczynić się do uszkodzenia serca;
  • Podejrzenia choroby układu krążenia.

Badanie EKG należy wykonać również w przypadku pojawienia się niepokojących objawów, takich jak ból w klatce piersiowej, duszności, zaburzenia ciśnienia, kołatanie serca, potliwość czy osłabienie organizmu.

Informacje o badaniu EKG

Elektrokardiografia polega na bezbolesnym pomiarze aktywności serca za pomocą zestawu elektrod umieszczonych na powierzchni ciała pacjenta i połączonych kablami z rejestratorem, zwanych aparatem EKG. Zapis wyniku badania EKG, stanowiący graficzne przedstawienie aktywności elektrycznej serca składa się z obrazu krzywych. Wynik badania drukowany jest na specjalnym papierze i jest wydawany tylko i wyłącznie po jego weryfikacji przez lekarza zlecającego.

Badanie EKG wykonywane jest zawsze przed każdą konsultacją kardiologiczną lub w trakcie innych konsultacji specjalistycznych, jeśli wywiad chorobowy pacjenta wskazuje na konieczność diagnostyki EKG.

EKG jest badaniem w pełni bezpiecznym i nieinwazyjnym, dlatego nie ma żadnych przeciwwskazań do jego wykonania – nawet u pacjentów z rozrusznikiem serca.

Samo badanie EKG trwa około 5 minut. Na czas jego trwania pacjent zostaje poproszony o rozebranie się od pasa w górę, a także osłonięcie nadgarstków i kostek. Wymagane jest także zdjęcie metalowych elementów, np. biżuterii, okularów zegarka oraz przyjęcie pozycji leżącej. W trakcie EKG nie wolno się poruszać ani rozmawiać, ponieważ może to zakłócić wynik badania.

Badanie EKG w OMNI Clinic Wrocław

Centrum Medyczne OMNI Clinic we Wrocławiu oferuje badanie EKG w ramach konsultacji kardiologicznej, dzięki czemu lekarz od razu może zinterpretować jego wynik. Z myślą o różnorodnych potrzebach naszych pacjentów, przeprowadzamy również badanie EKG Holter. Pozwala ono na wykrycie bardziej dynamicznych zmian w obrębie mięśnia sercowego oraz zdiagnozowanie ukrytych zaburzeń, niewidocznych podczas standardowego, wykonywanego w spoczynku badania EKG.

Chorujesz na serce? Podejrzewasz schorzenie układu sercowo-naczyniowego? A może chcesz wykonać okresowe badania kontrolne? Zapraszamy na badanie EKG do naszej kliniki we Wrocławiu. Z naszą pomocą sprawdzisz funkcjonowanie swojego serca i wykryjesz ewentualne nieprawidłowości, które mogą zagrażać Twojemu życiu lub zdrowiu. Umów się na badanie EKG już dziś!

Personel wykonujący badania

dr n. med. Edyta Staniszewska-Marszałek

Dodatkowe informacje: wykonuje USG serca (echo serca), interpretuje badania holter, EKG oraz wydaje zaświadczenia o braku przeciwwskazań do zabiegów operacyjnych

Konsultacja kardiologa z EKG