Leczenie zabiegowe zespołu cieśni nadgarstka

4.5/5 - (113 votes)
Informacje o badaniu

Diagnostyka i leczenie zespołu cieśni nadgarstka — Wrocław

Coraz częściej odczuwasz mrowienie i drętwienie palców? Wydaje Ci się, że należą one do kogoś innego, ponieważ ich nie czujesz? Zdarza Ci się mimowolnie coś upuścić? Masz wrażenie, że mięśnie są słabsze niż kiedyś? Często odczuwasz ból? Te objawy mogą świadczyć o tym, że konieczne jest leczenie zespołu cieśni nadgarstka. Umów się na konsultację z lekarzem, aby potwierdzić lub wykluczyć ZCN i jak najszybciej znaleźć przyczynę schorzenia. W wielu przypadkach konieczna jest bowiem operacja cieśni nadgarstka.

Zespół cieśni nadgarstka — co to takiego?

OMNI Clinic we Wrocławiu oferuje kompleksowe leczenie cieśni nadgarstka. Jako że problem ten dotyka coraz szerszego grona osób, warto przyjrzeć się jego podłożu.  Zespół cieśni nadgarstka to efekt długotrwałego ucisku nerwu pośrodkowego w kanale nadgarstka. Do najczęstszych przyczyn tego schorzenia zaliczamy złamania kończyn górnych, chorobę reumatoidalną, a także guz nowotworowy, który uciska kanał nadgarstka. Zlekceważone leczenie cieśni nadgarstka może doprowadzić do zaniku mięśni kłębu kciuka. Na tę przypadłość szczególnie narażone są kobiety w ciąży, młodzi rodzice, osoby wykonujące pracę fizyczną związaną z dźwiganiem, muzycy, programiści i piekarze. Dzieje się tak, ponieważ schorzenie to wiąże się z powtarzalnymi czynnościami, które doprowadzają do przeciążenia nadgarstka.

Jeśli zatem odczuwasz takie objawy jak mrowienie palców, zanik mięśni kciuka czy osłabienie chwytu, koniecznie udaj się na konsultację do specjalisty. W OMNI Clinic we Wrocławiu pracują doświadczeni lekarze, którzy przeprowadzą zabieg cieśni nadgarstka z największą precyzją. Dzięki naszemu wsparciu raz na zawsze pozbędziesz się uciążliwych dolegliwości .

Leczenie cieśni nadgarstka we Wrocławiu

Zanim zdecydujemy się na zabieg cieśni nadgarstka, ortopeda lub chirurg zleca podstawowe badania. Zaliczamy do nich USG nadgarstka oraz test przewodnictwa nerwu pośrodkowego. Równie ważny jest wywiad z pacjentem, który pozwoli znaleźć przyczynę schorzenia. Skuteczne leczenie zespołu cieśni nadgarstka wiąże się najczęściej z interwencją chirurgiczną. Nieoperacyjne leczenie cieśni nadgarstka to rozwiązanie tymczasowe. Z kolei rehabilitacja zalecana jest profilaktycznie, u osób z grupy zwiększonego ryzyka. Najlepsze efekty daje jednak operacja cieśni nadgarstka. Zabieg ten jest w pełni bezpieczny. Trwa zaledwie kilkanaście minut i wykonywany jest w znieczuleniu miejscowym. W większości przypadków operacja cieśni nadgarstka ma charakter endoskopowy. Dzięki temu pacjent może wrócić do domu jeszcze tego samego dnia, a okres rekonwalescencji trwa zaledwie 14 dni.

Nasza klinika we Wrocławiu przeprowadza leczenie zespołu cieśni nadgarstka na najwyższym poziomie. Jeśli podejrzewasz u siebie to schorzenie, nasz zespół doświadczonych lekarzy zapewni Ci profesjonalną opiekę. Umów się na zabieg cieśni nadgarstka już dziś!

Personel wykonujący badania

lek. Beata Majchrzak

Przyjmuje dzieci: tak

Dodatkowe informacje: wykonuje USG